A Ford a válság kapcsán megszabadult minden komolyabb prémium-márkájától, de a Jaguar és a Volvo nélkül sem hagyhatja veszni a luxusautó-piacot. Így most a Lincolnt próbálják felpörgetni, hogy felvehesse a versenyt a német és japán, vagy legalább az amerikai konkurenciával.
A következő dobásuk az új MKZ, amely a belépőmodell szerepét tölti majd be a kínálatban. Az út típus műszaki alapjai a Ford Mondeóból érkeztek, de ez nemigen látszik meg a végterméken: a karosszéria és a belső tér teljesen új. A forma követi a szigorú Lincoln sablont: egyszerű, de nehéznek, vaskosnak tűnő alapforma, magas övvonal, alacsony ablaksor, apró első fényszórók és a jellegzetes, kettéosztott hűtőmaszk határozza meg az autó karakterét. Elegánsnak nem mondanánk, viszont erőt sugároz, ami kétségtelenül hordoz egyfajta vonzerőt.
A luxus-Mondeo háromféle hajtással lesz kapható: az alapkivitelbe kétliteres, 240 lóerős Ecoboost turbómotor kerül, a csúcsmodellbe 3,7 literes V6-os szívómotor 300 lóerővel, és lesz egy hibrid változat kétliteres motorral, 188 lóerős kombinált teljesítménnyel. A nem hibrid változatok összkerék-hajtással is elérhetők lesznek, viszont a benzin-elektromos kivitelen kívül, amely fokozatmentes váltóval érkezik, minden MKZ-t hatfokozatú, kézzel is kapcsolható automata váltóval gyártanak majd.
Belül persze minden kárpit bőr, és az autó tele van fém és fa díszbetétekkel. A műszerfalat teljes egészében digitális kijelző helyettesíti, bár a hagyományos kétműszeres elrendezés jelenik meg rajta, középen pedig egy nagyméretű érintőképernyőt helyeztek el - ezen keresztül vezérelhetők az autó kevésbé lényeges funkciói, ahogy itt jelenik meg a navigáció térképe is. Ezen felül a külső zaj kiszűrésére aktív zajkiegyenlítést is használnak, amely a hifiből sugárzott ellen-jelekkel oltja ki a menetzaj egy részét. Ezen felül van az autóban aktív lengéscsillapítás, sávelhagyás-figyelő, felfújódó hátsó biztonsági övek, parkolóradar és távolságtartó tempomat - szóval csaknem minden, amit ebben a kategóriában ma már el lehet várni egy luxusmodelltől.
Minderre persze szükség is lesz, hiszen az MKZ-t árban is úgy lőtték be, hogy a megfelelő Audi, BMW, Mercedes, Lexus, Cadillac vagy épp Volvo modellekkel versenyezhessen, és ma már a vetélytársak is tudják mindezt, néha többet is. A Ford egyelőre nemigen foglalkozik a nemzetközi prémium-piaccal, a Lincolnnal is csak az amerikai piacon igyekeznek megszorítani a konkurenciát, így a típus egyelőre biztosan nem jön Európába.