A Honda mifelénk nemigen ad el luxusautót, de ez nem jelenti, hogy ne lenne ilyen a kínálatban. Az elsődleges piacuk persze az Egyesült Államok, ahol a Honda luxusmárkája, az Acura meglehetősen sikeres. A csúcsmodellt, az RL-t, amelyet Európában Honda Legend néven ismerhetnek az ínyencek, hamarosan leváltják – az utódot RLX néven, tanulmányautóként mutatták meg New Yorkban.
A ingerszegény előd után az RLX igazi felüdülés: van formája, méghozzá egész kellemes: az orrában van valami az aktuális európai Accordból, hátrébb viszont határozottan BMW-s a karakter. Megvan a Hoffmeister-knick, azaz az oldalablak-sor jellegzetes letörése hátul, és az övvonal fölé emelkedő csomagtartófedél is a bajoroknál tűnt fel először. Persze jó helyről nem szégyen ötleteket kölcsönvenni, de azt gondoltuk, a Honda nincs erre rászorulva.
A technika persze saját fejlesztés, és eléggé emlékeztet az elődmodellére: közvetlen befecskendezéses, 3,5 literes V6-os motor 310 lóerővel, és a Honda fejlett SH-AWD összkerék-hajtása. Az egyetlen komoly különbség a váltó: a régimódi automatát dupla kuplungos, hétfokozatú szerkezet váltja. A luxus-Honda nyilván nem lassú, de a gyáriak nem ezzel dicsekszenek, hanem a fogyasztással: vegyes ciklusban egy ekkora benzinestől tényleg nem rossz adat a 7,8 liter száz kilométerre.
Nem tűnik valószínűnek, hogy a Honda Európába is elhozza a Legend utódját – már a kifutó modellt is idő előtt nyugdíjazták – hiszen ebben a méretkategóriában soha nem értek el komoly sikert, és ez nem feltétlenül az autók minőségén, vagy műszaki színvonalán múlt. A Honda egyszerűen nem az a gyártó a vásárlók fejében, akitől luxusautót szokás vásárolni, és ezen csak évtizedek alatt lehetne változtatni, csillagászati összegek elköltésével. Mi azonban drukkolunk, hogy legyen új luxus-Honda nálunk is, hiszen a változatosság soha nem árt.