A hivatalos neve SRT Viper, hisz a Chrysler sportrészlege, a Street Racing Technology készítette, és pontosan azt tudja, amit a rajongók elvárnak. A forma a legszebb elődöt, a GTS kupét idézi, csak az orra más - abban van valami a régebbi Ferrarikból. Benne pedig a Viper lelke, a tízhengeres könnyűfém óriásmotor üvölt. És ha igaz a gyáriak állítása, minden szempontból igényesebb, mint bármelyik elődje.
Aki egy percig is úgy gondolta, hogy a Chryslernél dolgozó szakemberek elfelejtették, hogy kellene dögös sportkocsit építeni, most megkapta a választ. Az új Viper az elődök legszebb hagyományainak ötvözete, sőt, annál még egy kicsivel több is. Ugyanakkor a tervezők nem estek túlzásokba: nem a V10-es motor teljesítményét növelték a kezelhetetlenség határán túlra, inkább a karosszériát próbálták addig fejleszteni, hogy elbírjon a teherautóba illő blokkal.
A motort is továbbfejlesztették, de maradt a 8,4 literes hengerűrtartalom, amiből ezúttal 640 lóerő és 812 Nm-es csúcsnyomaték érkezik. Nem túl nagy fejlődés a korábbi 600 lóerőhöz képest, viszont a kovácsolt dugattytúkkal, nátrium-töltésű kipufogószelepekkel, a kisebb ellenállású katalizátorral és az alumínium lendkerékkel elérték, hogy gyorsabban pörögjön fel, és a V10-es tömege is kisebb lett vagy 11 kilogrammal. Az óriási motorhoz Tremec TR6060-as hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, amelyet úgy áttételeztek, hogy az autó a végsebességét az utolsó fokozatban, a maximális, 6200-aspercenkénti fordulatszám mellett érje el.
Az autó megtervezésekor amúgy is figyeltek rá, hogy ne legyen rajta egy gramm felesleg sem, így vagy 100 kilogrammal könnyebb az új Viper, mint közvetlen elődje: a száraz tömege 1420 kilogramm körül van. Ennek ellenére vagy 50%-kal növelték a karosszéria merevségét, így az új sportkocsi jóval kiszámíthatóbban viselkedik. Az új burkolat nem csak formás, de egész hatékony is: a 0.364-es légellenállási tényező kifejezetten jó érték egy olyan autótól, amely nagy tempónál jelentős leszorítóerőt termel. A megfelelő lassulásról négydugattyús Brembo fékek gondoskodnak, gyorsítás teljesen kikapcsolható rajtelektronika, kanyarban pedig szintén kikapcsolható menetstabilizáló, és az állítható lengéscsillapítás segít, hogy a Viper az úton maradjon.
A korábbi Viperek elnagyolt belső terük miatt kapták a legtöbb kritikát, így ezen is igyekeztek változtatni. A könnyű Sabelt üléseket két centivel lejjebb vitték, viszont magasságban 4, hozzában 9 centi állítási lehetőséget biztosítottak. Az anyagok is jobb minőségűek belül, mint bármikor korábban, és a funkciók többsége a központi érintőkijelzőn keresztül érehtő el. A drágábbik, GTS változat ráadásul teljes bőr kárpitozást kapott.
Az új SRT Viper brutális műszaki alapjai ellenére okosan megépített sportkocsinak tűnik, amely tökéletesen alkalmas lehet arra, hogy a Chrysler arculatát pozitív irányba befolyásolja, és versenyben maradjon a Corvette-tel a legjobb amerikai sportkocsi címért. Ennek érdekében készítik már a versenyváltozatot is, amelyből két példány gyári színekben indul majd a 2013-as American Le Mans sorozatban.