A hivatalos neve SRT Viper, hisz a Chrysler sportrészlege, a Street Racing Technology készítette, és pontosan azt tudja, amit a rajongók elvárnak. A forma a legszebb elődöt, a GTS kupét idézi, csak az orra más - abban van valami a régebbi Ferrarikból. Benne pedig a Viper lelke, a tízhengeres könnyűfém óriásmotor üvölt. És ha igaz a gyáriak állítása, minden szempontból igényesebb, mint bármelyik elődje.
Aki egy percig is úgy gondolta, hogy a Chryslernél dolgozó szakemberek elfelejtették, hogy kellene dögös sportkocsit építeni, most megkapta a választ. Az új Viper az elődök legszebb hagyományainak ötvözete, sőt, annál még egy kicsivel több is. Ugyanakkor a tervezők nem estek túlzásokba: nem a V10-es motor teljesítményét növelték a kezelhetetlenség határán túlra, inkább a karosszériát próbálták addig fejleszteni, hogy elbírjon a teherautóba illő blokkal.
A motort is továbbfejlesztették, de maradt a 8,4 literes hengerűrtartalom, amiből ezúttal 640 lóerő és 812 Nm-es csúcsnyomaték érkezik. Nem túl nagy fejlődés a korábbi 600 lóerőhöz képest, viszont a kovácsolt dugattytúkkal, nátrium-töltésű kipufogószelepekkel, a kisebb ellenállású katalizátorral és az alumínium lendkerékkel elérték, hogy gyorsabban pörögjön fel, és a V10-es tömege is kisebb lett vagy 11 kilogrammal. Az óriási motorhoz Tremec TR6060-as hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, amelyet úgy áttételeztek, hogy az autó a végsebességét az utolsó fokozatban, a maximális, 6200-aspercenkénti fordulatszám mellett érje el.
Az autó megtervezésekor amúgy is figyeltek rá, hogy ne legyen rajta egy gramm felesleg sem, így vagy 100 kilogrammal könnyebb az új Viper, mint közvetlen elődje: a száraz tömege 1420 kilogramm körül van. Ennek ellenére vagy 50%-kal növelték a karosszéria merevségét, így az új sportkocsi jóval kiszámíthatóbban viselkedik. Az új burkolat nem csak formás, de egész hatékony is: a 0.364-es légellenállási tényező kifejezetten jó érték egy olyan autótól, amely nagy tempónál jelentős leszorítóerőt termel. A megfelelő lassulásról négydugattyús Brembo fékek gondoskodnak, gyorsítás teljesen kikapcsolható rajtelektronika, kanyarban pedig szintén kikapcsolható menetstabilizáló, és az állítható lengéscsillapítás segít, hogy a Viper az úton maradjon.
A korábbi Viperek elnagyolt belső terük miatt kapták a legtöbb kritikát, így ezen is igyekeztek változtatni. A könnyű Sabelt üléseket két centivel lejjebb vitték, viszont magasságban 4, hozzában 9 centi állítási lehetőséget biztosítottak. Az anyagok is jobb minőségűek belül, mint bármikor korábban, és a funkciók többsége a központi érintőkijelzőn keresztül érehtő el. A drágábbik, GTS változat ráadásul teljes bőr kárpitozást kapott.
Az új SRT Viper brutális műszaki alapjai ellenére okosan megépített sportkocsinak tűnik, amely tökéletesen alkalmas lehet arra, hogy a Chrysler arculatát pozitív irányba befolyásolja, és versenyben maradjon a Corvette-tel a legjobb amerikai sportkocsi címért. Ennek érdekében készítik már a versenyváltozatot is, amelyből két példány gyári színekben indul majd a 2013-as American Le Mans sorozatban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
