Megjött az új japán slágerautó
A Nissan tud jó kiállású személyautót építeni, ha hagyják, ezt most ismét megmutatta. Az új Altima persze aligha jut el hozzánk, hisz Európában a Renault-é a pálya, a japán márka csak crossovereket kínálhat, pedig biztosan megélne a Laguna mellett.
A leköszönő Altima érdekes formai kísérlet volt: szinte egy az egyben megkapta a 350Z sportkocsi stílusjegyeit, ami be is jött: a saját kategóriájában a legkeresettebb modellek közé került, és ezzel szép hasznot hajtott a Nissan amerikai részlegének. Az új generáció formája azonban már inkább az Infiniti modellek formavilágát hozza: elegáns és lendületes lett az új amerikai családi autó. Az új modell néhány centivel hosszabb és szélesebb lett, mint az elődje, de a japán tervezők sok nagy szilárdságú acél és néhány alumínium burkolóelem segítségével elérték, hogy 36 kilóval mégis könnyebb legyen az elődjénél.
Az amerikai vásárlók ízlése a motorválaszték terén elég egyértelmű: kell egy négyhengeres és egy hathengeres modell. A Nissan épp ezt kínálja: az alapkivitel 2,5 literes, 182 lóerős négyhengeres motorral érkezik, amely országúton állítólag elmegy akár 6,2 liter benzinnel 100 kilométeren. Ezzel a japán cég kínálja a legtakarékosabb, nem hibrid családi szedánt a piacon, ami elsősorban a hatékony fokozatmentes automata váltónak köszönhető. Az erősebb változat 3,5 literes, 270 lóerős V6-ossal készül, ami tisztességes dinamikát sejttet, bár ez a kivitel is ugyanúgy CVT váltóval készül, mint a négyhengeres. Hibridet - lassan egyedüliként a piacon - nem kínálnak, de ez is átmeneti állapot: később jön egy ilyen változat is, 6 liter alatti fogyasztással.
Az Altima igazi titka azonban nem a hatékonyságában, megbízhatóságában vagy jó formájában, hanem az árában rejlik. A nagy családi autó alapára 21 500 dollár, azaz átszámítva 4,8 millió forint, ami nem sokkal több, mint itthon egy bő két számmal kisebb kompakt ára. Nem csoda, hogy odaát egyelőre többen választják, mint bármelyik hasonló méretű amerikai típust - csak Toyota Camryből fogy több - és van rá esély, hogy az új generáció is hasonlóan népszerű marad.