A szögletes terepjáró, amelyet Ausztriában gyártanak, afféle élő kultusztárgy a Mercedes kínálatában. A vásárlói csak nem fogynak el, és jobb terepjárót a Mercedes sem tudna építeni, így időről időre megkapja a legkorszerűbb motorokat, és tovább gyártják.
Most eljött a következő ilyen renoválás ideje. A téglaformát nem nagyon piszkálták, így az új modell csupán a fényszórók alá helyezett LED-sorban tér el az eddig gyártott G változattól: ez nappali fényként funkcionál. A többi változást már az autó belsejében kell keresnünk. Átszabták a műszerfalat és a középkonzolt, így a funkciók egy része már a beépített érintőképernyőn keresztül érhető el. Egész érdekesen hat, ahogy a belső térben keverednek a modern részletek, és a klasszikus, szögletes alapformák, amelyek azért itt-ott megmaradtak.
A motorválaszték négytagú lesz: az alapmotorok, az 5,5 literes, 388 lóerős V8-as, illetve a 211 lóerős, 3 literes turbódízel maradt a régi, viszont a korábbi egy helyett már két AMG változatot kínálnak, a házi tuningműhely legkorszerűbb motorjaival. A kompresszoros G 55 AMG helyére a G 63 AMG érkezik, amelybe az új, 5,5 literes biturbó V8-as kerül, 544 lóerő csúcsteljesítménnyel és 760 Nm-es maximális nyomatékkal. Akinek ekkora teljesítmény sem lenne elegendő egy törött téglára emlékeztető terepjáróhoz, az mostantól megveheti a G 65 AMG-t is, amelybe az S osztályból ismert hatliteres, 612 lóerős V12-es motor kerül. Ez utóbbit persze a szokott módon kellett visszafogni – a csúcsnyomatékot elektronika korlátozza 1000 Nm-re – hogy a hétfokozatú automata, amely az összes változatba kerül, valahogy túlélje az első padlógázas gyorsítást.
A G osztály emellett minden, a luxus-Mercedesekben előforduló biztonsági extrát tartalmaz: van benne radaros távolságtartó tempomat, holttér-figyelő berendezés, Parktronic parkoló-asszisztens és ESP rendszer utánfutó-stabilizáló funkcióval, hogy csak néhányat említsünk a hosszú sorból. A kultusz-terepjáró persze nem olcsó, a dízelmotoros alapkivitel 85 ezer, a G 65 AMG 264 ezer euróba kerülnek.