A 90-es évek közepéig domináns japán nép-sportkocsik az ezredforduló után szinte teljesen kipusztultak, de a Toyota GT-86 és a Subaru BRZ újabb lavinát indíthat meg. A Nissan vezető tervezője, Shiro Nakamura mindenesetre már célozgatott rá, hogy főnökei gondolkodnak a sikeres SX sorozat feltámasztásán.
A Nissan az 1965 óta gyártott Silvia sorozatot forgalmazta SX néven Észak-Amerikában és Európában, 1984 és 2000 között. A Japánban még 2002-ig forgalmazták az utolsó Silvia generációt, de azóta nem készítenek ebben a kategóriában sportkocsit, csak a nagyobb és erősebb 350Z és 370Z, illetve a legdrágább Porsche 911-esekkel vetélkedő GT-R jelent meg a kínálatban. A Nissan persze nem véletlen szabadult meg a sorozattól: a kereslet nem indokolta, hogy gyártásban tartsák, ahogy ugyanebben az időszakban a Toyota Celica és MR2, a Honda Prelude, valamint a Mazda RX-7-es is eltűnt a gyártók kínálatából.
Nakamura persze elég ügyesen fogalmazott, hogy ne derüljön ki, a 370Z utódja kap-e kisebb motort és könnyebb karosszériát, hogy felvehesse a versenyt a Toyota-Subaruval, vagy egy újabb modellt mutatnak be, amellyel akár árban is alávághatnak a konkurenciának. Azt viszont egyértelművé tette, hogy a Nissannál is hátsókerék-hajtású, megfizethető árú modellről van szó, amely vezetési élményben közel állhat a GT-86-oshoz és a BRZ-hez.