Az MG Icon tanulmány, amelyet a pekingi Auto Chinán lepleznek le, két meglehetősen sikeres divat-autóra emlékeztet egyszerre. Az autó hangulata, arányai egyértelműen a Nissan Juke karakterére emlékeztetnek, míg a részletekben – a karosszériától eltérő színű tetőben és az ovális fényszórókban – a Mini hatása érhető tetten. Ez utóbbi utaláshoz talán némi jogalapjuk is van a kínaiaknak, hisz a Mini annak idején épp az MG-Roverből vált ki, amelynek a maradékaiból az MG mai tulajdonosai is építkeznek.
A kínaiak által felvásárolt MG egyelőre Nagy-Britanniában sem tudta megvetni a lábát, pedig az autóik egy részét ott szerelik össze helyben. A baj az, hogy a kínai eredetű autókra egyelőre gyanakodva tekintgetnek a vásárlók – talán ezért mutat be a gyártó olyan tanulmányautót, amely jellegzetes karakterével felhívhatja rájuk a figyelmet. Sőt, ha netán a sorozatgyártás mellett döntenének, egy efféle jármű könnyen újraalapozhatná az MG iránti bizalmat akár világszerte.
A kétajtós szabadidő-kupé, annak ellenére, hogy egyértelműen emlékeztet a Juke-ra és a Minire, hordoz annyi egyéniséget, hogy ne e modellek utánzatának, hanem erős vetélytársának tekinthessük. Az orrán a régi MGB kupé jellegzetes hűtőmaszkjával a dicső múltra próbál emlékeztetni, de ezt sem viszi túlzásba – mondhatni ez az első olyan autó, amelyben látszik a lehetőség, hogy az MG-t kihúzza a gödörből.