Kínai óriás a 7-es BMW ellen
A pekingi Auto China egyik meglepetésének ígérkezik a BAIC C80K. A név nem mond sokat, a képek annál inkább: az autót egyértelműen a luxuskategória csúcsára szánják.
Kínában még mindig az autóeladások harmadát adják a luxusmodellek, és ebben a szegmensben a kínai márkák eddig nem voltak túl aktívak. A Beijing Automotive – rövidítve BAIC – az egyik olyan cég, amely megpróbál ezen a helyzeten változtatni. Első lépésként megvették a régi Saab 9-3-as és 9-5-ös modellek licenceit, de nem állnak meg itt. A C80K-val az Audi A7-es, a 7-es BMW és a Mercedes S osztály vadászterületére próbálnak betörni. Az 5,2 méter hosszú és 1,91 méter széles modell középső ajtóoszlop nélküli ajtókkal, hátrafelé nyíló hátsó ajtókkal és hatalmas belső térrel igyekszik megnyerni a vásárlókat, akik többségükben sofőrt is tartanak a nagykocsi mellé. A korszerű, jó arányú formaterv egyébként nem a kínaiak munkája: az olasz Fioravanti stúdió ízlését dícséri.
A C80K elsősorban azzal a ténnyel együtt válhat veszélyessé, hogy Kínában egyre erősebb az a törekvés a kormányzat részéről, hogy a helyi fejlesztésű és gyártású modelleket részesítsék előnyben a külföldiekkel szemben. Így előbb utóbb a magas rangú tisztviselőknek is ki kell szállniuk az eddig használt Audikból és Buickokból, a BAIC csúcsmodellje pedig könnyen átveheti ezeknek a típusoknak a helyét.