Nézze meg a Lamborghini terepjárót
Aki esetleg kételkedett volna benne, hogy egyszer csak készen lesz a Volkswagen Touareg olasz testvére, annak itt a bizonyosság: a Lamborghini végül elkészült a munkával.
Az Urus névre keresztelt modellen sokat dolgoztak, de ez nem is csoda: olyan autót kellett építeni, amelyben nyoma sincs az Audi Q7-es, a Porsche Cayenne vagy épp a VW Touareg masszív karakerének, inkább könnyedséget sugall. Mindezt úgy, hogy közben a műszaki alapoknak maradniuk kellett. Így első ránézésre azt mondanánk, a tervezők jó munkát végeztek: az Urus külsejében felismerhető a Gallardo és az Aventador jellegzetes, éles-szögletes stílusa, és a sportkocsigyártóra jellemző dinamizmus, az SUV alapok ellenére is. Pedig az autó egyáltalán nem kicsi, ez abból is sejthető, hogy a képeken rövidnek tűnő orr-részbe legalább egy ikerturbós V8-as motor kerül, de az is lehet, hogy V12-essel is gyártják majd. A hírek szerint hosszabb is, szélesebb is lesz, mint egy Porsche Cayenne.
Annyi biztos, hogy a Lamborghini teljesítményben nemigen adhatja alább 600 lóerőnél, de ezt többféle módon is elérhetik. Használhatják a Gallardo V10-es motorjának turbós változatát, a Bentley V8-asát vagy akár az Aventador V12-esét. A motortérbe bármelyik beépíthető, hisz legalább ugyanakkora hely lesz benne, mint az Audi Q7-es orrában, ahová viszont V12-es turbódízel motort is beépítenek.
Több mint valószínű, hogy az Urus már nem csak egy soha meg nem valósuló tanulmányautó lesz. Ahhoz, hogy a Lamborghini meg tudja duplázni a termelését, és évente 3500 autót adjon el, ahogy a tervekben szerepel, az Aventador és a Gallardo önmagában kevés lenne: kell egy harmadik, használhatóbb, és így népszerűbb modell. Egy ilyen hobbi-sport-terepjáró modell gyártásba küldése épp ezért logikus lépés, hisz a műszaki alapok adottak a VW csoporton belül, és a nagy piacok többsége – az Egyesült Államok, Kína, Latin-Amerika, a Közel-Kelet, Oroszország, és Európa is – vevő a nagy, fényűző SUV-kra.