Vörös Skorpió, a dögös átverés
A kínai autógyártók eddig nemigen készítettek komolyan vehető sportkupékat, és erre jó okuk volt. Nem csak a rendelkezésükre álló technológia kevés, hogy igazán jó gépet építhessenek, de az érdeklődés is csekély. A népi Kínában ugyan van már felső tízezer, de egy kétajtós kupé még mindig túl nagy dekadenciának számít ahhoz, hogy a gazdagok körében népszerűvé váljon.
Ennek ellenére időről időre felbukkan egy-egy kupé – az idei Pekingi Autószalonon például ez a lapos sportkocsinak látszó tárgy. A Lithia, azaz Vörös Skorpió, amely stílusosan fehér színben pompázik, 4,5 méteres hosszával, 2,04 méteres szélességével és 1,27 méteres magasságával igazi középmotoros sportautónak tűnik – még a formaterve is egész ügyes, van benne egy kis Audi R8, de az összkép valahogy kevésbé németes. Ahhoz képest, hogy egyes kínai autógyárak még arra sem veszik a fáradtságot, hogy saját formatervet állítson elő, a CH Auto nevű cég szakemberei egész jó munkát végeztek.
A sportkocsi-külső azonban nem azt takarja, amit sejteni enged. 201 lóereje váltóáramú villanymotorból érkezik, amelyet egy 36 kWh-s Li-ion akkumulátor táplál. Ez önmagában még nem lenne gond, de a jármű tömege az akkucsomag miatt 1,6 tonnára adódott, így hiába a nagy teljesítmény, a Vörös Skorpió nem mar igazán, sőt, elég nehezen vonszolja magát. A hivatalos adatok szerint 170 km/h a végsebessége, ami egy villanyautótól elfogadható érték, ugyanakkor a 12 másodperces gyorsulási idő 100 km/h-ra határozottan gyenge. Emellett persze a töltése is hosszadalmas, és a hatótávolsága is elég csekély, ahogy ez a mai elektromos járműveknél szokványos is: 150 km után gyorstöltő használatával 70 perc, háztartási elektromos hálózatot használva 7 óra szünet következik.
Azt egyelőre nem tudni, hogy gyártani akarják-e a gépet ebben a formájában, de ez a formaterv egy tisztességes benzines hajtásláncért kiált.