Bő tizenhárom éve nem fordult elő, hogy ennyit keresett volna a legkisebb detroitit autógyártó: a Chrysler 2012 első negyedében 473 millió dollárt kaszált, a tavalyi nyereség bő háromszorosát. Pedig az első Chrysler-Fiat modell bevezetését épp csak megkezdték.
Észak-Amerikában feltámadt az autók iránti kereslet most, hogy a válságnak odaát már nyoma sincs. Még az emelkedő üzemanyag-árak sem zavarják a vásárlókat, és ez a Chrysler eredményén is meglátszik. A cég, amely korábban csak állami pénzből, egy csődeljárás közbeiktatásával maradhatott fenn, 25%-kal növelte a forgalmát tavalyhoz képest, és megtriplázta a nyereségét. Legutóbb 1998 harmadik negyedében ment jobban a bolt, akkor 682 milliós profit jött össze.
Az igazán érdekes azonban az, hogy a konkurensekkel szemben is erősödött a Chrysler: 9,2-ről 11,2%-ra nőtt a vállalat piaci részesedése az Egyesült Államokban, sőt, Kanadában elérték a 15%-ot, amivel a Chrysler szerezte meg a piacvezető státuszt. Mindez azért érdekes, mert a februárban bemutatott első valódi újdonság, a Dodge Dart csak nyár közepén jut el a kereskedésekbe, így ezekben az eredményekben még nem volt része.
A Chrysler üzleti sikere azok után igazán meglepő, hogy tíz éven át a detroiti gyártó volt az autóipar leprása: a Mercedes irányítása alatt évente milliárdokat vitt el, és utána, önálló vállalatként már a válság kirobbanása előtt a felszámolás szélére sodródott.
Úgy tűnik, a Fiat jó lóra tett, amikor bevásárolta magát a Chryslerbe: így az európai eladáscsökkenés nyilván kevésbé fáj majd az olaszoknak, mint a helyi piactól erőteljesebben függő konkurenciának.