Együtt dolgozik a BMW és a Mercedes

2012.05.03. 16:09

A közös fejlesztések mindenkinek hasznot hozhatnak: a két autógyártónak épp úgy, mint a vásárlóközönségnek. A kitűzött cél persze még messze van, de a munka már elkezdődött.

A Müncheni Műszaki Egyetemen kezdték el egy olyan autó kifejlesztését, amely megolodást jelenthet a nagyvárosi közlekedés problémáira. A Visio.M projekt célja, hogy olyan elektromos hajtású autót fejlesszenek ki, amely akkumulátor-csomag nélkül, üresen nem nyom többet 400 kilogrammnál, így a szükséges dinamika eléréséhez elegendő számára egy kb. 20 lóerős villanymotor. Mindezt úgy, hogy közben az autó biztonságán ne essen csorba, és a kész termék ára se legyen csillagászati. Az egyetem 10,8 millió eurót kapott a német oktatás- és kutatásügyi minisztériumtól, ez azonban aligha lenne elegendő, ha a fejlesztésben nem nyújtana segítséget több külső partner. A BMW és a Mercedes mellett a Siemens és a TÜV SÜD is részt vesz a programban, amelyből olyan műszaki megoldások származhatnak, amelyek aztán ezeknek a cégeknek is hasznot hajthatnak, közvetve vagy közvetlenül.

A BMW és a Mercedes egyaránt dolgozik saját elektromos járművein, sőt, a BMW i sorozata tervezési filozófiáját tekintve is emlékeztet a Vision.M-re: a BMW is a kis akkumulátor és a könnyű karosszéria kombinációjában hisz. Érdekes, hogy az 500 kilogrammos kisautóba olyan rendszerek is bekerülnek, mint az aktív felfüggesztés, amelyet itt nem a sportos viselkedés kedvéért építenek be, hanem azért, hogy kompenzálják a keskeny, kis ellenállású, nagy nyomású gumiabroncsok okozta rázós futómű kényelmetlenségét.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.