„A Hyundai i30 egy családi autó, és mint olyan, gyerekek és felnőttek nyúzzák nap mint nap, ezért gondoltuk, tovább megyünk, és odaadjuk majmoknak.” Így indokolja Felicity Wood, a márka angliai termékmenedzsere a sajátos tesztet. Nem folytatnánk a párhuzam indukálta gondolatmenetet, hiszen szemmel láthatóan a vírusmarketing egy sajátos megnyilvánulásáról van szó.
Legalább a negyven pávián jól szórakozott, akik egy egész napra megkapták prédának a Hyundait. David Ross, a Knowsley-i szafaripark vezetője, azt állítja, a páviánoknak mennyei szórakozás, ha egy autóval szabadon garázdálkodhatnak, és a videó láttán ezt nem is vonnánk kétségbe. Hogy tetézzék a jófejséget, a Hyundai még egy ezer fontos (átszámítva mintegy 360 ezer forintos) adománnyal is megtámogatta a parkot.
Bár az összemocskolt autó a mondás szerint jól vizsgázott, mi jobban bízunk az emberi tesztelésben. Az a gyanúnk, ez a gyorsított tartóssági teszt, amelyben negyven majom egynapos nyúzása több éves hétköznapi használatnak feleltethető meg, nem olyan megbízható, mint mondjuk egy kör a Nürburgringen, amivel elvileg pár száz közúti kilométer szimulálható.