Volt idő, amikor a BMW kombikban szinte kevesebb hely volt, mint négyajtós megfelelőikben, legalábbis látszatra. Ennek azonban vége: itt is győzött a verseny, egy használhatatlan kombi ma már luxus lenne, hisz az Audi A4-es és a Mercedes C osztály is jó nagy csomagtartót kínál.
Talán ezért is különbözik a 3-as szedán és Touring ilyen jelentősen egymástól. Nem csak a két modellváltozat fara tér el egymástól, de méretben sem egyformák. A puttonyos 3-as kerek öt centivel hosszabb, a teljes autó pedig 9,7 centivel nyúlt meg. Növekedett még a magasság egy centivel, valamint az első és a hátsó nyomtáv 3,7 illetve 4,7 centivel. Mindezt részint annak érdekében, hogy kialakíthassák a 495 literes csomagteret, amely az A4-esét 5, a C osztályét 10 literrel haladja meg térfogatban. Ismét egy terület, ahol indulhat az értelmetlen verseny a prémium-gyártók között. A BMW persze lehajtott hátsó üléssel is több csomagot vihet, mint a konkurencia – pontosan 1,5 köbméternyit.
Úgy tűnik, a tervezők elsősorban a méretekre koncentráltak, hiszen a 3-as Touring format szempontból a világon semmiféle újdonságot nem mutat. Mintha elfogyott volna a humán fantázia, így betették volna az 5-ös Touring hátulját és a 3-as szedén elejét a paraméteres tervezőgépbe, és ezt köpte volna ki. Szinte ugyanaz a hátsó lámpák és ablakok formája is, csak az arányok nem stimmelnek teljesen. Ez a konfliktuskerülő hozzáállás persze a Bangle-korszak lezárulta óta jellemzi a BMW-t, így nem is nagyon csodálkozunk rajta, bár néha talán jót tenne egy-egy eredeti ötlet.
A Touring motorválaszték tekintetében nem igazán különbözik a 3-as szedántól, bár eleinte meglehetősen korlátozott lesz a választék. Háromféle motorral kezdik a gyártást. A 328i kétliteres, 245 lóerős négyhengeres turbómotorral az egyetlen benzines szerepét tölti be, valamint jön a 320d 184 lóerős kétliteres dízelmotorral, és a 330d, amelybe már a háromliteres sorhatos dízelt szerelik 258 lóerővel. Lesznek persze flottás felhasználóknak szánt négyhengeres alapváltozatok is – a 320i, a 318d és a 316d Touring – de ezeket csak szeptemberben mutatják be – és persze várható egy 300 lóerő feletti csúcsváltozat bemutatása is. Az összes motorhoz hatfokozatú, manuális vagy automata váltót párosítanak.
A BMW az új 3-as Touringot fokozatosan vezeti be a nagyobb piacokon. Európa viszonylag elöl áll a sorban, így mifelénk még az idén megjelenik a kombi, míg a távolabbi vidékeken – Kínában és Észak-Amerikában – csak 2013-ban érkezik.