Morcosítják a legkisebb BMW-t

2012.05.14. 17:47

Tanulmányautóként láthattuk az év elején a legkisebb BMW M változatát, akkor még konkrét műszaki adatok nélkül. A modell mostanra megérett a sorozatgyártásra, így most az adatok hiányát is pótolhatják.

Ahogy lépcsős hátú elődjébe, az M135i-be is a háromliteres, duplaturbós sorhatos benzinmotort építenek. Bár lóerőből kevesebb jutott – 340 helyett 320 – a csapott hátú 1-es M nem tűnik lassabbnak, mint a korábbi kétajtós. A gép manuális váltóval 5,1, nyolcsebességes automatával 4,9 másodperc alatt futja a  0-100 km/h-s sprintet, és a 200-as tempót is eléri úgy 17 másodperc alatt. Valószínű, hogy a vége jóval 250 km/h felett lenne, de a BMW ennél a modellnél tartja magát a bő harminc éves házi szabályhoz, így az elektronikus korlátozás nem engedi tovább gyorsulni az autót.

Ilyen dinamikához persze hatásosabb fékek és feszesebb sportfutómű is jár, de talán még lényegesebb, hogy az M részleg igyekezett dögössé tenni az 1-est, a klasszikus recept szerint. Mélyre lógó lökhárítók, elöl nagy légbeömlők, hátul diffúzor, és persze 18-as alufelnik – minden, ami ahhoz kell, hogy az autó megjelenésében is felvegye a versenyt az Audi A3 és a Mercedes A osztály majdani sportváltozataival. Meglepő, hogy a BMW az M135i-t is kínálja majd az xDrive fantázianevű összkerék-hajtással, amelyet az M részleg inkább csak szabadidő-autókban használt.

Az M135i-ről ugyan már most elárultak minden lényeges részletet, de élőben csak az őszi Párizsi Autószalon mutatják be, a forgalmazás pedig csak az év vége felé indulhat.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.