Gyár és dolgozók vannak, termék és bevétel nincs – így nem csoda, ha rövid úton újra a csőd szélére került a patinás nevű üzem, amely egyszer már elenyészett. Most leginkább az a kérdés, hogy más is lát-e fantáziát a márkában, vagy itt véget is ér a De Tomaso szomorú végű sztorija.
Alehjandro De Tomaso halála után szétesett a birodalom. Az Innocenti és a Maserati a Fiat kezébe került, a De Tomaso márka pedig lényegében kifakult a létezésből. Nem fejlesztettek újabb modelleket, így a vásárlók is elmaradtak néhány év után – csak a név és az üzem maradt meg. Ebből próbálták kinöveszteni az új céget Piedmont régió pénzügyi támogatásával, de úgy néz ki, ez sem volt sokkal több egyszerű ügyeskedésnél. Ugyan tavaly bemutattak egy fura tanulmányautót – a Deauville valahol felúton van egy szabadidőautó és egy négyajtós kupé közt – de eddig nem indult meg a gyártás, és az érdeklődés is mérsékelt volt. Az ígéretekben szereplő két további modellnek, amelyek közül az egyik egy sportkocsi lett volna, pedig nincs nyoma.
Három évig döntötték a pénzt a projektbe, most azonban úgy döntött Piedmont tartomány kormányzata, hogy nem finanszírozza tovább a De Tomaso nevű pénznyelőt, így túladna rajta. Egyelőre azzal próbálkoznak, hogy olyan befektetőt keressenek, amely fenntartaná a gyárat, és munkahelyeket teremtene a régióban. Állítólag a BMW neve került szóba, de más cégekkel is tárgyalnak. Persze az sem lehetetlen, hogy valaki átveszi a De Tomaso márkát, és megpróbálja sikerre vinni, de ez nem volna egyszerű feladat, hisz olyan konkurensekkel kellene szembeszállni, mint a Ferrari vagy a Lamborghini, vagyis áttételesen a Fiat és a Volkswagen.