Új autógyárak építését tervezi a BMW: Kelet-Európában is vizsgálja a lehetséges helyszíneket a beruházásokhoz. Közöttük Miskolc neve is felmerült - írta pénteken a Handelsblatt.
A német üzleti lap szerint a magyar és a szlovák vezetés is igyekszik megnyerni a BMW-t, és egyaránt azt szorgalmazzák, hogy az ország elmaradott keleti térségében hajtsák végre a munkahelyeket teremtő és csúcstechnológiát meghonosító beruházást. Szlovákiából Kassa, Magyarországról Miskolc szerepel a lehetséges helyszínek között.
A BMW az eladott kocsik számát a tavalyi 1,67 millióról 2016-ra 2 millióra kívánja emelni, e cél elérését szolgálja a gyártókapacitás bővítése. A beruházás vagy beruházások helyszínéről az idén ősszel dönthetnek.
A cég egyszer már - 2001-ben - foglalkozott a gondolattal, hogy Szlovákiában épít gyárat, de végül a volt NDK-ban fekvő Lipcsét választotta - írta a Handelsblatt.
Bár mind a szlovák, mind a magyar kormány tárt karokkal várná a németeket, Kelet-Európa esélyei egy BMW-beruházás megszerzésére egyre csökkennek, mert az euróövezeti államadósság-válság miatt gyenge az európai piac - írta a lap. Az autógyártó cégnek az importot terhelő adók és vámok, valamint az árfolyamkockázatok elkerülése érdekében oda kell telepíteniük gyártókapacitást, ahol el is tudják adni a kocsikat. Kínában például május végén adják át a második BMW-gyárat, a leginkább valószínűnek pedig az tűnik, hogy legközelebb Brazíliában vagy Mexikóban építenek új üzemet - írta a Handelsblatt.
Az európai piac gyengeségét jelzi, hogy egyre többször kell az Európába szánt kocsikat átirányítani Amerikába vagy Kínába, amelyek a BMW első és második legnagyobb felvevőpiacai.