Ezzel spórolj, ha tudsz!
Korábban már hallhattunk róla, hogy a Mitsubishi különleges villanyautóval készül a Pikes Peak hegyi felfutóra, de a részletekre eddig kellett várni. Annyi már most biztos, hogy ha az akkumulátor bírja, az i-MIEV nagyon gyors lehet.
Ennek a villanyautónak a nevén kívül nincs sok köze ahhoz, amelyet a kereskedések forgalmaznak. Az egyetlen, ami közös, az a tetővonal, bár a tető maga jóval keskenyebb, mint a négyszemélyes városi kisautóé, hisz egyetlen ember ül majd benne, és ezzel a fogással is csökkenthették a légellenállást. Alul viszont jóval szélesebb lett a gép, hisz kell a hely az összesen 35 kWh-s Li-ion akkumulátoroknak, és a széles futóműnek. A könnyű építésű, acélcső vázas és karbonszálas burkolatú gépet három villanymotor hajtja - egy a két első kereket, kettő pedig a két hátsót - amelyek összesen 326 lóerősek. Így az akkumulátor versenytempóban aligha bírja majd tizenegynéhány percnél tovább, de ez épp elég is, hogy Hiroshi Masuoka, a Mitsubishi egykori Dakar-menője megtegye a 19,99 kilométeres versenytávot.
Talán a Mitsubishinél is érezték, hogy az egyedi versenygép elég átlátszó reklámfogás, ezért egy bukócsővel ellátott szériamodellt is elindítanak, amelyet az amerikai off-road versenyző, Beccy Gordon vezet majd.