Mazdából lesz az Alfa Romeo sportkocsi
Nem túlzás azt állítani, hogy a Mazda kínálatában az MX-5 a legerősebb egyéniség. Ennek megfelelően ez volt az egyetlen autó, amelyet soha nem osztottak meg senkivel, még akkor sem, amikor a Ford volt a Mazda legnagyobb tulajdonosa. Most azonban a fennmaradás a tét a japánok számára, így nemigen lehetnek finnyásak, ha üzletről van szó.
A megállapodás részleteit ugyan még nem dolgozták ki teljesen, de annyit már most elárultak, hogy a Fiat beszáll a következő Mazda MX-5 hátsókerék-hajtású padlólemezének fejlesztésébe. Ha minden a tervek szerint halad, a Mazda 2014-re, az Alfa Romeo 2015-re készülhet el saját kétüléses sportkocsijával az új padlólemezt felhasználva. A két autó természetesen eltérő formatervvel és motorválasztékkal készül majd, csak a műszaki alapok lesznek azonosak.
Valószínű, hogy ezúttal a Mazda számára az volt a tét, hogy egyáltalán be tudja-e fejezni az új MX-5 egyébként viszonylag régen megkezdett fejlesztését. A kis, hátsókerék-hajtású sportkocsi ugyanis az egyetlen olyan modell a kínálatban, amely nem építhető rá a rugalmas Skyactiv padlólemezre, amely elsősorban fronthajtású autók számára készült, és egyetlen autó kedvéért új alkatrészeket fejleszteni egyszerűen túl drága lett volna, ha nem oszthatják meg a fejlesztési költségeket.
Ezzel együtt a Fiat jár jobban, hisz most aprópénzért megkaphatja a világ legsikeresebb roadsterének műszaki alapjait, amely elegáns olasz formatervvel akár népszerűbbé is válhat az eredetinél.