Brazília legnagyobb városában összesen 249 kilométernyi úton állt a forgalom, a város teljes úthálózatának mintegy negyedén. A korábbi helyi rekord 190 kilométer volt.
Sao Paulo lakosainak száma 20 millió, naponta 900 új autóval duzzad a forgalomban részt vevő járművek hada, ezt az elképesztő növekedési ütemet pedig nem tudja követni a kormány az infrastruktúra fejlesztésével. Más rendkívül népes kínai, vagy indiai nagyvárosok is fulladoznak közlekedési káoszban, ám Brazília az utóbbi években hazai össztermékéhez viszonyítva fele annyit se költött a közlekedési rendszer bővítésére, mint Kína, vagy India.
A szerdai káosz persze nem egészen spontán alakult ki: sztrájkoltak a metró és a városi vasútrendszer dolgozói, béremelést követelve, így mindenki autóval próbált eljutni a céljához, aki tehette. A sztrájk érthető módon nem nyerte el a lakosság rokonszenvét: egy vasútállomásnál több száz fős tömeg állta el az utat, és engedte ki buszok abroncsaiból a levegőt. A rendőrségnek könnygázt kellett bevetni a tömeg szétoszlatásához.