Amikor a légzsákot működésbe hozza egy ütközés, óriási löket forró nitrogéngáz termelődik egy nátrium-azid névre hallgató kémiai vegyület és salétromsó reakcióba lépésével. Ez a gáz rendkívül gyorsan fújja fel a légzsákot, majd egy másodperc múlva le is enged. Fenti - egyébként mérgező - gáz vezetett halálhoz egy kisebb ütközésben, Angliában.
Ronald Smith munkából hazafelé tartott, amikor egy hat autót érintő kisebb balesetbe keveredett Opel Insigniájával. Fizikai sérülést nem szenvedett, de a légzsák kinyílt az ütközéskor. Smith a baleset után elmondta, hogy a betörő üveg kiszakította a légzsákot, ő pedig belélegezte a felszabaduló gázt és fehér port. Kis idővel a baleset után Smith lélegeztetőgépre került, miután véletlenszerű köhögőgörcsökre és légjszomra panaszkodott. Három héttel kórházba jutása után tüdőgyulladásban meghalt.
A halottkém megállapította, hogy Ronald Smith a felszabaduló mérgező gázok miatt betegedett meg. Bár korábban is tudták, hogy a nátrium-azid mérgező az emberi szervezetre , érdekes, hogy ez volt az első baleset, amelyben halált is okozott. A General Motors vizsgálatot indított az ügyben.