Hogy miért pont egy lipcsei kiállításon mutatta be a Mazda az aktuális MX-5-re épülő koncepciót nem tudjuk, de innen üzennék, hogy jó úton járnak kedves japán konceptőrök, akik előgurították ezt a matt fehér kasztnis csodát.
A Miatát alapos motortuningnak vetették alá. Az eredeti, kétliteres MZR blokk 158 lóereje eddig is éppen elég volt az élményautózáshoz, de már régóta folytak a találgatások, hogy a Mazda miért nem készít egy igazán erős változatot a világ legnépszerűbb kétüléseséből. Nos, a Yusho, vagyis győzelem fantázianevet viselő változat teljesítményére biztosan nem lehet panasz, hiszen 237 lőerőt hoztak ki az eredeti motorból, a csúcsnyomaték pedig az eredeti 188-ról 274 newtonméterre nőtt.
A motorra mechanikus feltöltő került, hogy a nagyobb teljesítmény ne menjen az élettartam rovására, a Cosworth-től származó kovácsolt dugattyúkat építettek be, került néhány erősített hajtókar is, no meg egy megfelelő töltőlevegő-hűtő. A teljesen átépített motorhoz másfajta befecskendező-rendszer, sportkipufogó és sportkatalizátor is tartozik, valamint megerősítették a váltót, és egy a teljesítményhez illő kuplungot is beszereltek.
A krétaszínű Mazda alacsony, 45-ös oldalfalú semislick gumikat kapott, mögöttük sportos, akár pályahasználatra is alkalmas, állítható Bilstein lengéscsillapítókat, illetve Eibach ültető rugókat találunk. És nézzék a diffúzort meg a szolíd bodykitet, vagy a két kipufogovéget középen! Rohannánk Lipcsébe most, azonnal.
A kompresszoros MX-5 Yusho pontos árát és menetteljesítményeit nem közölte a Mazda, de annyit elárultak, hogy a végsebessége 240 kilométer óránként.