Ha meghalljuk a Väth márkanevet, ne számítsunk visszafogott, szolid megoldásokra. A C Merci tuningolásánál sem álltak meg 750 lóerő alatt, de a megdöbbentő inkább az, hogy miből indultak ki.
A V63 Supercharged alapja nem más, mint a C osztály legelvetemültebb gyári tuningváltozata, a C63 AMG Black Series. A kisszériás, ínyenceknek szánt AMG-ben eleve versenyülések vannak, 517 lóerőt tud a mezei C63 AMG 457-jéhez képest, és a futóműbeállítása is inkább pályázásra való, mint közúti bohóckodásra. Érthető, hogy az egészen pontosan 756 lóerőre felhúzott Väth-motorhoz ez a lehető legjobb körítés, de amíg ki nem próbáltuk mindkettőt, nehéz lenne eldönteni, brilliáns ötlet vagy szentségtörés a gyári tuning tuningolása.
Nem szégyellősek a németek az ár tekintetében sem. 38500 euróért, ma délutáni árfolyamon mintegy 11,5 millióért adják csak a motorátalakítást, ami egy mechanikus kompresszorból, vizes töltőlevegő-hűtő rendszerből, meg persze az elektronika finomhangolásából áll. Ehhez különböző - közúton legális, illetve exportra szánt, engedély nélküli - kipufogórendszereket kínálnak, valamint ültetett futóművet, húszcolos felniket, meg persze 400 km/h-ig átskálázott kilométerórát, amely már elég a 350-re korlátozott végsebesség kijelzéséhez. Ez utóbbi ára önmagában 1890 euró, vagyis körülbelül 570 ezer forint.
Nyilvánvalóan nem amatőr, aki ekkora teljesítményt tud kihozni a Mercedes 6,2-es V8-asából, és a mechanikus, turbólyuk nélküli feltöltésnek is vannak előnyei a gyári felépítéshez képest. Mégis nehéz elhinni, hogy a szaksajtó által többszörösen mennybe menesztett Black Series valóban ilyen drasztikus tuningra szorulna. De amíg megvan a kereslet rá, bizonyára érdemes kiszolgálni.