Ferrari motorok olcsóbb autókba?
Nem ez az első alkalom, hogy a Fiat csoport igyekszik kiaknázni a Ferrari hírnevét és szakértelmét, hogy nagyobb tömegben készülő modelljeit népszerűbbé tegye. A 80-as évek végén készült Ferrari motoros Lancia Thema, és nemsokára ismét készülhet.
A Fiat még most, a Chrysler felvásárlása után is gondban van az erős motorokkal. Amióta bezárták az Alfa Romeo V6-osokat gyártó üzemet, a csúcsmodellekbe a General Motors ausztrál hathengereseit szerelték. A Chryslerrel ugyan jött egy egész modern 3,6 literes V6-os és erőteljes V8-as motorcsalád, de ezek csak korlátozott mértékben használhatók európai modellekben. A Hemi V8-asok karaktere annyira amerikai, hogy Alfa Romeo vagy Lancia típusokhoz aligha illenének, a V6-os pedig kevés lenne egy-egy igazi csúcsmodellbe.
A megoldást a Ferrari jelentheti: a legújabb hírek szerint mintegy 50 millió euróért új gyártósort készülnek felállítani Maranellóban, ahol a jövőben a Fiat más márkái számára készítenek majd csúcsmotorokat. Egyelőre kétféle blokkról hallani, egy V8-as szívómotorról, illetve egy biturbó V6-osról. Ezek különféle változatait építenék a legtöbb Maserati típusba, de az Alfa Romeo készülő nagykocsijába, és a Lancia következő nagykocsijának legerősebb változatába is a Ferrari szállítja majd a motorokat, ha minden a tervek szerint alakul.
Ezzel a Fiat csoport jobban hasznosíthatja meglevő erőforrásait. Ami azonban ennél is lényegesebb, olyan motorokat kínálhat drágább luxusmodelljeihez, amelyek nem csak teljesítményben veszik fel a versenyt a német, brit és japán konkurenciával, de még az autók presztízséhez is hozzájárulhatnak.