Elpuhul a KTM sportkocsi?
Az osztrák motorkerékpár-gyártónagy reményeket fűzött a spártai négykerekűhöz, de a válságban eltűntek a vevőkört jelentő gazdag, de a kényelmetlenséget jól tűrő megszállottak. Most az eredeti koncepció barátságosabbá tételétől remélik, hogy ismét felbukkannak a vásárlók.
A KTM eredetileg arra számított az előzetes érdeklődők száma alapján, hogy legalább évi ezer X-Bow elfogy majd – ennyi vásárlóért pedig már megérte belevágni az ismeretlenbe. A kétüléses, bukósisakban vezethető sportkocsi azonban a lehető legrosszabb pillanatban érkezett: szinte a bemutatóval egy időben ütött be az amerikai hitelválság. Így bár a versenypályán is és a közúton is kellőképp gyorsnak és élvezetesnek bizonyult, a vásárlók elmaradtak. Úgy néz ki azonban, a KTM-nél tanulnak a hibából, legalábbis erre utal a cég vezetőjének, Stefan Pierernek a nyilatkozata. A vezérigazgató azt mondja, a következő X-Bow-hoz már lesznek ajtók, szélvédő, sőt, valamiféle tető is. Állítólag teljes, felfelé nyíló buborék-tetőt is terveztek a gyári mérnökök, de ezt mégsem vezetik be, mert gondot okozna az engedélyeztetése – helyette lesz külön szélvédő, és esős időre egy afféle átmeneti vászontető, amelyet 130 km/h-s sebességig lehet majd használni.
Az X-Bow-val állítólag a versenypályán is komolyabb sikereket szeretne elérni a KTM, így készül egy LMP2-es verzió, a pletykák szerint az Audi öthengeres turbómotorjával, amely a TT-RS-ben is dolgozik. A motorból simán kihozhatnak 4-500 lóerőt, a kérdés inkább az, hogy az X-Bow alapvetően utcára tervezett, bár nagy részben versenytechnikán alapuló karosszériája vajon elég lesz-e az eleve versenyzésre tervezett prototípusok ellen.
Akárhogy is, annyi egyértelmű, hogy a KTM nem adja fel a sportkocsigyártást, inkább arra törekszenek, hogy tökéletesítsék a motorkerékpár-iparból hozott elképzeléseiket.