Mercedes alapmotorok, csúcstechnikával
Nem csak a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás lesz kisebb, de a költségek is. A hátsókerék-hajtású, hosszmotoros C osztályba is beleműtik a kereszt-motoros, fronthajtású A és B osztály turbós négyhengereseit – persze a legújabb műszaki trükkökkel teletömve.
Az M274 jelzésű turbómotor csak néhány részleteiben tér el az A osztályhoz tervezett M270-estől: a változtatások nagyrészt annak köszönhetők, hogy a C osztályba hosszában építik be a korszerű motorokat. Az 1,6 literes, turbós, két fázisban változó szelepvezérlésű benzines 121 vagy 154 lóerővel lesz elérhető, és 128, illetve 129 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásával messze a benzines kínálat legtakarékosabbjának ígérkezik. Az 1,6 literes azonban nem váltja ki a régi 1,8 literes turbómotor legerősebb változatait. Így a 200 lóerő feletti régióban a szintén friss fejlesztésű 1991 köbcentis motort kínálják majd. Egyelőre egyetlen, 208 lóerős kivitelről tudunk, amely 143 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásával szintén 6 liter körüli átlagfogyasztást ígér 100 kilométeren. Ugyanakkor a fejlesztők szerint csaknem ugyanolyan nyomatékos karakter, mint egy dízelmotor: 250 Nm-es nyomaték-maximuma már 1250-es fordulatszámnál megjelenik.
Egyelőre nem tudni, hogy a Mercedes milyen széles körben alkalmazza majd az új turbómotor-családot. Egyelőre csak a C osztályban mutatják be, de akár követhetik a BMW példáját is, amely lassan mindenütt négyhengeres turbóra cseréli hathengeres szívómotorjait.