Szuperdögös versenygép, sok kérdőjellel
Már a név is sokat sejttet: GreenGT. Ez lenne a jövő versenyautója a tervezői szerint, és szó szerint is, hisz 2013-ban ez indul a környezetbarát autóknak fenntartott rajthelyen Le Mans-ban. Sokkal inkább megérdemli, mint az idén benevezett Nissan Deltawing, hisz valóban zéró a károsanyag-kibocsátása, miközben veszélyesen gyors.
A kopoltyús oldalú sportkocsi-prototípust villanymotorok hajtják, méghozzá két igazán erős példány. Összesen 462 lóerő a csúcsteljesítményük, és 2400 Nm nyomaték leadására alkalmasak, így a tempóval aligha lesz gond, még úgy sem, hogy a sebességváltó hiányzik. A GreenGT végsebessége 300 km/h körül van, ami még Le Mans-ban is bőségesen elegendő. Akkora akkumulátor viszont nemigen létezik, ami 24 órányi száguldáshoz elegendő energiát tárolhat, és el is férne a karcsú karosszériában, így más megoldást kellett találni. Így a tervezők két nagy hidrégén-tartályt és egy üzemanyagcellát építettek az autóba: ezzel állítják elő a száguldáshoz szükséges elektromos áramot. A technika nem teljesen új, viszont eddig leginkább közúti körülmények mellett próbálták ki, így nehéz megmondani, hogy kibír-e egy egész nap versenytempót.
Ez persze még csak a koncepció: a következő egy évben nem csak a sebességet és a beállításokat kell megtalálni a GreenGT-hez, de egy sor biztonsági előírásnak is meg kell felelnie, így szinte biztos, hogy a konstrukción még sokat változtatnak, mire a végleges autó jövő ilyenkor rajthoz állhat.