A Skyactive-D fantázianevű dízelmotor a maga 14-es kompressziójával utcai motorként is alaposan kilóg a sorból, de jövőre a versenypályán is bizonyíthatja, hogy mennyire strapabíró. A Mazda már a 2013-as Le Mans-i 24 óráson be szeretné vetni a versenyfelhasználásra kihegyezett változatot az LMP2 kategóriában.
Bár nem kapott nagy figyelmet, a Mazda egészen a tavalyi évig szállított négyhengeres, benzines turbómotorokat hosszú távú versenyekre. A régi MZR motorcsalád sem volt sikertelen, de a japánoknak most fontosabb az új technológia reklámozása, amire gyakorlatilag a cég túlélését tették fel. Az új Skyactive dízelmotorz a Dempsey Racing LMP2-es versenygépébe építik be – egy év a Mazda tapasztalataival alighanem elég lesz, hogy versenyképessé tegyék a 2,2 literes négyhengeres dízelmotort. Előzetesként egy kék-fehérbe öltöztetett Lola prototípust mutogattak az idei verseny idején, amelyből sokan azt a következtetést vonták le, hogy előbb-utóbb gyári csapattal is visszatérne a cég eddigi legnagyobb versenysikerének helyszínére.
A Mazda számos versenyágban megfordult már, de legnagyobb trófeája mind a mai napig az 1991-es győzelem Le Mansban. Akkor a Wankel-motoros 787B prototípussal taroltak, megelőzve számos nagyobb nevű autógyár gyári csapatát, és meglepve az egész világot. A bravúrt azonban nem sikerült megismételni, sem itt, sem más sportágakban.