Megvillan az új Aston Martin csúcsmodell
A brit sportkocsigyártó láthatóan nem hisz a titkolózásban, bár nagy meglepetés nem is várható tőlük. Az új csúcsmodellen inkább a részletek érdekesek, mint az alapforma, amely a bevált kaptafára készült.
Korábban még a fejlesztési kódján, AM310-esként mutatták meg a második legdrágább Aston utódját, de időközben az is kiderült, hogy Vanquish lesz a neve, mint a DBS elődjének. Ha arra gondolunk, hogy a Vanquish volt az utolsó Aston Martin, amelyet egyetlen pillantással meg lehetett különböztetni a márka többi autójától, nem épp találó a név – ezt ugyanis nem könnyű. Talán olyan részletek segítenek, mint a szárny-mintás hátsó lámpák, de az összhatás így sem változott sokat a DBS-hez képest.
Mindez műszaki szempontból is igaz: a VH padlólemez és a hatliteres V12-es motor is marad, bár ez utóbbi teljesítményét tovább növelik: állítólag minimum 575-580 lóerőig a DBS 517 lóerős csúcsértékéhez képest. Ez ugyan kevés ahhoz, hogy befogják a Ferrarit, ahol a csúcsmodellek már rég túllépték a 600 lóerőt, de a britek sosem vették igazán komolyan a lóerő-versenyt. A 4,1 másodperces gyorsulási idő 100 km/h-ra, és a 300 km/h feletti végsebesség így is lélegzetelállító – akinek több kell, az aligha vesz épp Aston Martint.
A 2+2 üléses luxus-sportkupé élő bemutatóját szeptember végén, a Párizsi Autószalonon tartják, a gyártás viszont aligha indul meg az év vége előtt.