Egyszerű motorvásárlási ügyletnek indult a BMW és a Toyota kapcsolata, de úgy hallani, ennél sokkal több lehet belőle. A német és a japán sajtóban egyszerre jelentek meg a pletykák az együttműködés kiterjesztéséről, amely mindkét fél számára komoly előnyöket hozhat.
Az európai piac gyengélkedése ismét felerősítette az autógyártók kooperációs kedvét. A Mercedes, amely a Chryslerrel való szakítás óta tartózkodott mindenféle kapcsolattól a konkurenciával, a Renault-Nissan partnere lett, a Peugeot-Citroen pedig a General Motors segítségével próbál túlélni. A BMW-nek eddig csak a Peugeot-val volt laza kapcsolata a Mini benzinmotorjainak gyártása kapcsán, de ebben az együttműködésben nemigen volt perspektíva, viszont a Toyota hosszú távú biztonságot nyújthat a BMW számára.
A részletek egyelőre nem ismertek, de úgy hallani, mindkét fél szívesen szélesítené az együttműködést, amely eddig csupán a Li-ion akkumulátorok fejlesztésére és a BMW dízelmotorok Toyotákban való alkalmazására korlátozódott. A BMW például hasznát venné a Toyota hibrid és üzemanyagcellás hajtással szerzett tapasztalatainak, de az sem kizárt, hogy a bajorok hozzájárulnának a Lexus márka fejlesztéséhez, például korszerű motorokkal, vagy akár teljes padlólemezekkel. A lehetőségek szinte végtelenek, hisz jelenleg a BMW uralja a prémium-szegmenst, míg a Toyota a tömegmodellek gyártásában tartozik a legnagyobbak közé.
A BMW eddig egymaga állt ki olyan hatalmas riválisokkal szemben, mint a Volkswagen csoport, és a válság idején látható is volt, hogy a még ma is családi kézben levő luxusautó-gyártó sikerei ellenére milyen sebezhető helyzetben van. A Toyota, mint szövetséges, ilyen szempontból is értékes lehet, hisz a japán cég méretéből adódóan kevésbé kiszolgáltatott, és szükség esetén akár segítséget is nyújthat a BMW-nek.