Jobb mint egy Ferrari, gombokért
Egy autó, amelyet eleve versenyzésre építettek, szinte minden esetben egy egész vagyonba kerül. A Radical újdonsága azonban már majdnem megfizethető: alig drágább, mint egy nagy családi autó.
Valódi versenyautót birtokolni mindig a gazdagok kiváltságának számított, és nem csak nálunk, de nyugatabbra is. Egyszerű földi halandó nem is nagyon gondolhatott ilyesmire – vagy ha mégis, valamiféle Lotus Super Seven utánzat jelentette a csúcsot. A Radical most olyan gépet mutat be, amely egy jobban felszerelt nagykocsi áráért közel azt nyújtja, mint bármelyik prototípus-versenygép.
Az SR1 jelzésű belépőmodell spórolós mivolta ellenére kőkemény versenytechnika. A könnyű csővázba 1,3 literes, Suzuki motorkerékpárból származó motort építenek, amely az RPE tuningja révén 210 lóerős, és 176 Nm-es csúcsnyomatékát 10 500-as fordulatszámon adja le. A pörgős négyhengereshez hatfokozatú szekvenciális váltó, és Quaife ATB önzáró differenciálmű csatlakozik. A szuperkönnyű szerkezettel így akár 3,6 másodperc alatt elérhető a 100 km/h-s tempó, 80-ról 160 km/h-ra 6,1 másodperc alatt ugrik, a végsebessége pedig 222 km/h. Ezeknél az adatoknál azonban sokkal lényegesebb, hogy a gép FIA-homológ, azaz minden, versenyeken elvárt biztonsági előírásnak megfelel, az állítható futómű, a mintázat nélküli gumik és a nagy teljesítményű versenyfékek révén pedig valódi versenygépként viselkedik a pályán.
Az ára egész pontosan 29 850 angol font, ami napi árfolyamon számolva 10,7 millió forint körül van. Ez persze nem kevés pénz innen Magyarországról nézve, de Nagy-Britanniában ez már a hobbi-kategória teteje: az SR-1 kiválóan alkalmas akár klubversenyzésre, akár szimpla hétvégi versenypályázásra, ami Európa nyugati felében elég népszerű tevékenység. Az sem kizárt, hogy Angliában lesz a későbbiekben rendszámos változat is, kicsit ugyan drágábban, de azzal még a tréler is megspórolható.