Bár tudtuk, hogy előbb-utóbb megérkezik, mégis meglepő a Mini Clubvan fellépése. Igazi divattárgy, kantáros nadrágban.
Nem kellett sok, hogy a Mini Clubmanből elkészítsék a teherszállító változatot, és itt nem csak az egyetlen betűben különböző elnevezésre kell gondolni. Csupán az autó hátsó oldalablakait kellett belemezelni, és kipucolni belőle a hátsó üléseket. A motorválaszték is ismerős, bár ezen a téren nem estek túlzásba: 1,6 literes, 100 és 122 lóerős benzines, illetve 112 lóerős dízelmotorral lesz kapható az autó, ami áruszállításhoz bőségesen elegendőnek is tűnik.
Sokkal érdekesebb a Clubvan piaci pozíciója: ez a világ első prémium áruszállítója. Első hallásra értelmetlennek tűnik ilyesmiről beszélni, hiszen az áruszállításban legtöbbször az alacsony ár és az alacsony fenntartási költség számít, és a Mini egyik területen sem tűnik igazán erősnek. Ugyanakkor az az érzésünk, a BMW ismét talált egy üres piaci rést: azokat a vállalkozásokat, ahol még az áruszállító jármű megjelenése is számít. Számos ilyen lehet, a dekorációs cégektől a rendezvényszervező vállalkozásokon át a kutyakozmetikákig, hogy csak néhányat említsünk.
Egyelőre nehéz megjósolni, hogy a drága furgon mennyire válik majd be, de az az érzésünk, a Clubvan is megtalálja majd a maga vásárlókörét.