Mint korábban megírtuk, a Mercedes egyik idei nagy dobása a négyajtós CLS kupé hosszított, úgynevezett Shooting Brake változata lesz. Ez gyakorlatilag egy stílusos kombit jelent, az óriási Mercedes esetében az alapverziónál nagyobb lábtérrel, óriási, 590 litertől másfél köbméterig bővíthető csomagtérrel, és a puttonyos forma teljes mellőzésével.
A motorválaszték a Mercedes szokásaihoz igazodva széles. Az alapmodell a CLS250 CDI négyhengeres dízelmotorja 204 lóerős, csúcsnyomatéka 500 newtonméter. A kínálat következő tagja a V6-os CLS350 CDI már 265 lőerős, 620 newtonméter a legnagyobb forgatónyomatéka, így nem csoda, hogy végsebességét elektronikusan korlátozták 250 kilométerre.
A benzinesek közül izgalmasnak tűnik a 408 lőerős, 4,6 literes V8-as turbómotor (CLS500), mellyel a családi Mercedes alig több, mint öt másodperc alatt lendül százra. Akinek ez is kevés, annak a CLS63 AMG-t kínálják, kiviteltől függően 530, Performance Package-dzsel pedig 556 lóerő teljesítménnyel. Egy helyen azt írják, hogy a 4Matic, vagyis négykerék-hajtású kivitel mellett még a legerősebb verziót is kérhetjük majd hátsókerék-hajtással. Ez még nem hivatalos. Az viszont igen, hogy minden motorhoz jár a hétfokozatú automata váltó.
A gyár évi 10 ezer példány kíván eladni ebből a modellből világszerte, az amerikai autós oldalakon pedig máris hőzöngenek a szerzők, hiszen a Mercedes egyelőre nem tervezi a CLS Shooting Brake tengeren túli forgalmazását. Az új luxusautót mi európaiak először ma este Goodwoodban a Festival of Speeden, majd később Párizsban láthatjuk majd, az őszi autószalonon.