Ezer lóerős sportkocsi, utcára

2012.07.02. 14:54

A Nissan GT-R előző generációi is arról voltak híresek, vagy inkább hírhedtek, hogy a motor teljes cseréje nélkül is kihozhattak belőlük ezer lóerő feletti teljesítményt. Úgy néz ki, a jelenlegi generáció is hasonlóan jó tuning-alany, legalábbis erre utal az amerikai Switzer Performance legújabb átalakítása.

Az amerikai tervezők közel a duplájára növelték a 3,8 literes, ikerturbós V6-os teljesítményét, ám ez csak így leírva egyszerű. A mozgó alkatrészek zömét ki kellett cserélni hogy bírják a terhelést. Erősebb dugattyúkat, dugattyúcsapszegeket, hajtókarokat és főtengelyt építettek be, ezen felül vízhűtéses turbófeltöltőket és nagyobb töltőlevegő-hűtőket használtak. Természetesen a vezérlőelektronika programja is más lett. A végeredmény kerek 1000 lóerő, aminek a biztonságos átviteléhez Shepherd gyártmányú, versenyterhelésre tervezett váltót építenek az autóba.

A nagy eredmény persze nem az elképesztő teljesítmény, hanem hogy az átépített GT-R állítólag továbbra is alkalmas marad hétköznapi használatra. „Ez a leggonoszabb, leggyorsabb GT-R, amelyet pénzért venni lehet” – mondja Tim Switzer, a cégtulajdonos, és még ha túlzásnak is tűnik, amit mond, annyi biztos, hogy ezer lóerővel viszonylag ritkán találkozni rendszámos autóban. Arra különösen büszkék az amerikaiak, hogy a teljesítmény ellenére az autó nem olyan, mint a legtöbb kihegyezett tuningverda. „Nincsenek vinnyogó fogaskerekek, elviselhetetlen kipufogóhang vagy használhatatlanul nehezen kapcsoló váltó, sőt, még a fogyasztás is elfogadható keretek közt tartható” – szól az ígéret.

A gép árát egyelőre nem árulták el, de nyilván sokaknak megér majd egy kisebb vagyont, hogy majdnem olyan erős sportkocsijuk legyen, mint egy Bugatti Veyron, amellyel a szupermarketbe és a versenypályára ugyanúgy ki lehet ruccanni, kedv és szükség szerint.