Végre bekapja a Volkswagen a Porschét
A Volkswagen és a Porsche az elmúlt öt évben zavaros pénzügyi manőverek révén keveredett össze, de rövidesen kitisztul a kép, és minden a helyére kerül.
A 2008-as gazdasági világválság előtt úgy nézett ki, hogy a Porsche válhat a Volkswagen legnagyobb részvényesévé, de a megváltozott gazdasági viszonyok miatt végül fordítva sült el a nagyravágyó terv. A Volkswagen olvasztja magába a Porsche autógyártó részlegét, igaz, cserébe a sportkocsigyár egykori tulajdonosai a Volkswagen legnagyobb részvényeseivé válhattak. Évekkel ezelőtt kiderült, hogy ez lesz a megoldás, de csak most ütik nyélbe az üzletet, miután kedvezően végződtek azok a perek, amelyekben a Porschét tőzsdei spekulációval vádolták.
A VW eddig a Porsche autógyár 49,9%-át birtokolta, de 2012 augusztus 1-éig megveszik a maradék részvényeket is: 4,46 milliárd eurót és egy Volkswagen törzsrészvényt fizet Wolfsburg a Porsche családot képviselő Porsche SE holdingnak, hogy bekebelezhesse a sportkocsigyártót, és ezzel tovább szaporítsa márkáinak számát. A hatalmas összeg közel fele, kétmilliárd euró elmegy majd azoknak a hiteleknek a törlesztésére, amelyeket a Porsche SE vett fel, amikor a VW csoport felvásárlásával próbálkozott, de nem is a pénz a Porsche család igazi nyeresége az üzleten. A lényeg, hogy az ügylet során már korábban jelentős részesedést szerzett a holding a VW csoportból, ami a jelentős osztalékon kívül sokkal nagyobb befolyást jelent az autóiparon belül.
A Porsche márka számára nyilván jelentős előnyöket jelent majd az összeolvadás. Már most tudni lehet, hogy a VW konszernen belül a Porsche veszi át a sportkocsi-fejlesztést, ugyanakkor a kínálat esetleges bővítése is egyszerűbb feladat lesz a vállalatcsoport anyagi hátterével.