A Honda tervezői eddig modern formákban gondolkodtak, és néhány kivételtől eltekintve kerülték a feltűnő újításokat. Ám most, bő másfél évtizeddel a retro-divat kitörése után rászánták magukat egy kis múltidézésre. A minta első kisautójuk, az N360-as volt, amelynek hasonló fazonú hűtőmaszkja és arányai voltak.
Érdekes, hogy míg egyes gyártók hülyére keresték magukat a múltidéző modellekkel – így hatalmas siker lett a Mini, a Fiat 500, a Ford Mustang vagy a Chevrolet Camaro legújabb generációja – sok olyan cég is akad, amely sokáig nem bízott a múltidézés erejében. A Honda is ebbe a csoportba tartozott, legalábbis 2009-ig biztosan – ekkor mutatták be az EV-N tanulmányt, amely a Smarthoz hasonló méretben élesztette újjá az N360-as karakterét.
A váratlan siker nyomán tavaly mutattak egy másik változatot N Concept 4 néven, amelyet már a szabvány Honda kisautó-padlólemezre épült. Arról azonban még mindig nem esett egy árva szó sem, hogy mit terveznek a kiskocsival. Úgy tűnik azonban, hogy a gyártás mellett döntöttek – legalábbis erre utal, hogy levédették a formát, a védjegy-kérelem kapcsán pedig kiszivárogtak a szériamodell végleges formái. A vázlatok alapján úgy tűnik, az N Concept 4-en nem változtattak érdemben, legalábbis külsőre, ami azt sejtteti, hogy az autó így, négy ajtóval is tetszett a japán közönségnek.
Bár valószínű, hogy egy ilyen modell akár az exportpiacokon is megélne, egyelőre úgy tűnik, a Honda a japán Kei kategóriába szánja az N600 néven emlegetett gépet. Méretei, biztonsági megoldásai – illetve azok hiánya – és 660 köbcentis motorja miatt ezt másutt biztosan nem forgalmazhatják, viszont kevéssé valószínű, hogy a külföld számára készítenének egy másik, nagyobb változatot.