Kommersz Lamborghini: csak ötvenmillió!
Eddig óvatosan beszéltek a gyáriak a Lamborghini Touaregjéről, az Urusról, de úgy tűnik, egyre konkrétabb tervekkel haladnak a sorozatgyártás felé. Bár egyelőre hivatalosan csak tanulmányautóként létezik, az angol sajtó már tudni véli az árát is.
Hogy sok-e vagy kevés a 170 ezer euró (mintegy 50 millió forint), nézőpont kérdése. Ha azt vesszük, hogy az Urus a PL73-as platformra készül, amely a következő generációs VW Touareg, Audi Q7 és Porsche Cayenne alapjait is adja majd, kissé húzósnak tűnhet az árcédula, de az érdekes formájú SUV még így is a legolcsóbb Lamborghini lehet majd 2016-ban, amikor a tervek szerint megkezdik a gyártását.
A közös műszaki alapok persze nem jelentik azt, hogy az Urus egy átemblémázott Touareg lenne. A Lamborghininél azt ígérik, nem spórolnak majd az alumíniummal és a szénszálas műanyaggal, így két tonna alá szorítják majd a súlyát. Ha megtartják a Pekingi Autószalonon bemutatott tanulmányautó vonalait, eleve az egyik legsikkesebb kinézetű álterepjárót állítják majd talpra, és nyilván a kabint is kellő igényességgel bélelik majd ki, nehogy valami emlékeztessen az egyeseknek kínosnak tűnő rokonságra. A motorokról még nem született döntés, de minden valószínűség szerint az Audi 4,2-es V8-asából csalogatnak majd ki mintegy 600 lóerőt, ami már elég lehet egy belépő Lambónak.
Évi 3000 darabot szeretnének elsózni az olaszok a SUV-divatra kissé megkésve rástartoló Urusból, amivel lényegében megdupláznák eladásaikat. Ha a kínai és az orosz piac lendülete nem fogy el a következő években, akár be is jöhet a terv. Végülis alig kerül majd többe, mint két közepesen felszerelt Cayenne.