Nem aratott mindenkinél osztatlan sikert a Toyota GT86, de akkora a pezsgés körülötte, ami már elgondolkodtatta a konkurenseket. A Nissannál, ahol egy ideje egyébként is erősen gyúrnak a fiatalos, sportos imidzsre, már ki is adták a direktívát: ki kell állítani ellene egy konkurenst.
Ügyesen húzták fel a Nissannál a Juke-R sztoriját, a Deltawinggel is parádésan manővereztek, amíg Le Mansban közönségkedvenccé nem váltak. Sokat dolgoznak azon, hogy kiemeljék a márkát a szürke masszából, és most érzik, a Toyota nagyot gurított a GT86-ossal. Igaz, van nekik hátsókerekes sportkocsijuk, a 370Z, amely a maga nemében nem egy rossz autó, de egy ársávval feljebb tesped, mint a hot hatch-ek közé bedobott Toyota. Pletykák szerint már neve is van a projektnek a Nissannál, Mini-Z, ami a nagy testvérre utal.
Igen ám, de a 370Z se nem könnyű, se nem egyszerű autó, nehéz lenne annyira lekönnyíteni, lebutítani, hogy egy olcsóbb, gyengébb motorral is élvezhető legyen. Egy külön platform kifejlesztése, mint a Toyotánál, nemigen jöhet szóba, egy hasonló projektet a válság elején már leállítottak. Nem marad más, mint egy elsőkerekes sportos kompakt, vagyis egy Juke-féleség, esetleg választható összkerékhajtással. Ehhez megvan a motorjuk is, a turbós 1,6-os, amit a hírek szerint 190 lóerő környékére húznának fel. Még a kasztni méretére is tettek utalást a gyáriak: egy Honda CR-Z-féle kis kupét kell elképzelni, egyedül a külső dizájnról nem tudni egyelőre semmi biztosat.
Bármennyire ügyesen adja el a sztorit a Nissan, a lényeg mégis az, hogy egy elsőkerék-hajtású erős kisautó nem jelenthet valódi konkurenciát a GT86-osnak. A Toyota/Subaru éppen azzal emelkedik ki a forró ferdehátúak közül, hogy egy önállóan kifejlesztett sportkocsi, nem egy felhúzott kompakt, és nem mellesleg hátul hajt. Ezzel szemben a Nissan a közönséges GTI-k közé próbálna befurakodni, ami nem jelenti azt, hogy rossz vagy unalmas, csak éppen nem egy kategória a GT86-ossal.