A Ford nélkül a Mazdának leginkább csak félmegoldásokra telt az elmúlt években, de az új 6-ossal megpróbálnak ismét nagyot villantani. A vadonatúj Skyactive főegységekre új stílusú autó épül – könnyen lehet, hogy a kategória leglátványosabb, legérdekesebb autóinak egyikét sikerül összehozni.
A gyáriak egyelőre csak néhány részletfotót mutattak az autóról, amelyet Moszkvában mutatnak be néhány héten belül. Ennyi is elég azonban, hogy megállapítsuk: igyekeztek érdekes részletekkel feldobni az amúgy is lendületesnek ígérkező formát. Főbb vonalaiban meghagyták a Takeri tanulmány sportos, már-már kupészerű karakterét, csak a részleteken finomítottak. A tervezők látszatra jó munkát végeztek: úgy tűnik, az új Mazda 6 nem egyszerűen formás, de önálló egyénisége is van. Hasonló hatást keltett annak idején az első generáció, így a japánok méltán remélhetik, hogy ezúttal is bejön a jellegzetes stílus.
Az autó persze az új, rugalmas padlólemezre épül, és elsőként a kétliteres, nagy kompressziójú, közvetlen befecskendezéses, 165 lóerős Skyactive-G benzinmotorral, valamint hatfokozatú automata váltóval érkezik. Ez a kivitek persze a japán, az amerikai, a kínai és a közel-keleti piacon számíthat nagyobb népszerűségre. Európában alighanem a 150 és 175 lóerős, 2,2 literes, kis kompressziójú Skyactive turbódízelekkel lesz majd népszerű a típus. Az új Mazdába már az i-ELOOP fantázianevű kondenzátoros energia-visszanyerő rendszert is beépítik, amellyel állítólag akár 10% fogyasztáscsökkenés is elérhető ideális körülmények között.
A moszkvai bemutató után legközelebb a szeptemberi Párizsi Autószalonon bukkanhat fel az új modell – ott már nem csak a szedánt, de a kombit is leleplezik. Valószínűleg itt kap majd igazi nemzetközi figyelmet a típus, amelyet talán már az év vége előtt elkezdenek bevezetni a fontosabb piacokon.