A Volkswagen megvenné a Lotust?
Gondolhatnánk, hogy a Volkswagen csoportnak már nem kell több márka, így is az övék már vagy tucatnyi, beleértve az Audit, a Bentleyt, a Bugattit, a Lamborghinit és a Porschét, hogy csak azokat említsük, ahol igazán gyors autókat építenek. A Lotus megvásárlásának mégis lehet értelme a németek szempontjából.
Lehet valami a háttérben, hiszen több, egymástól független forrásból is hallani, hogy a Volkswagen Lotus-részvények vásárlását tervezi. A német óriásnak épp kitelne a pénzéből – elvégre az idén igazán jól megy a bolt – de még egy ilyen kis cég felvásárlása sem egyszerű döntés. Ráadásul sportkocsigyártóból több van a Volkswagen csoporton belül, mint amennyire szükség lenne. A Lotusban azonban nem az autógyártó részleg a legfontosabb, de még csak nem is a patinás márkanév, hanem a tervezéssel foglalkozó részleg.
Kevesen tudják, de számos autógyártó dolgoztat teljes csendben a Lotusszal, amely számos téren számít szakértőnek, hatalmas tapasztalattal a háta mögött. Elsősorban futómű-specialistának számít a cég, de alumínium vázszerkezetek tervezésében és motorok finomhangolásában is otthon vannak, így sokan hajlandók kisebb vagyonokat kifizetni, hogy egy-egy új modell kifejlesztésében a Lotus is részt vegyen. A VW is régi ügyfelük, korábban még az is felmerült, hogy a Lotus gyártaná le a németek által kiagyalt szuperkönnyű háromkerekű élményautót. Ez utóbbi terv ugyan aligha valósul meg, de egy ilyen hatékony és nagy tapasztalatokkal rendelkező fejlesztőközpont igen jól jönne házon belül, még egy olyan óriásnak is, mint a Volkswagen.
A Lotus sorsa egyelőre a levegőben lóg, hisz nemrég új tulajdonos kezébe került anyacégével, a maláj Protonnal együtt. Egyelőre úgy tűnik, nemigen tudnak mit kezdeni a brit gyárral: az elmúlt hónapokban kirúgták a cégvezetést, és ha igaz, leállították a folyamatban levő fejlesztéseket, amivel lényegében a Lotus jövője is veszélybe került.