Vége a japánosan szigorú titkolózásnak, megérkezett az első álca nélküli, szélesvásznú kép a Mazda 6-ról. És ez az egyetlen girlandos fotó elég, hogy leboruljunk a monitor elé.
Múlt héten már elhintettek pár részletfotót a harmadik generációs Mazda 6-os szedán változatáról, és már attól is gellert kapott a képzelet, milyen dögös lesz a családi négyajtós. A gyártás hivatalos beindítása alkalmából rendezett zárt körű ünnepségen viszont valaki szemtelenül kattintott egy merészet, és a kombi láttán be kell ismernünk, van mit ünnepelni.
Bár egyetlen oldalnézet alapján elhamarkodottnak tűnik az ítélet, a forma, már-már alfa-romeói bájával, telitalálatnak ígérkezik. Ha hozzá vesszük a Skyactive technikát és az egyelőre ismeretlen tűzerejű i-ELOOP energiavisszanyerő rendszert, nem túlzás jövőbe mutatónak nevezni az új kombit.
Előbbi vadonatúj, boszorkányos fogyasztási adatokat produkáló benzines és dízelmotorokat, valamint hozzájuk kapcsolódó hatékonyságnövelő megoldásokat, utóbbi egy olyan fékenergia-tároló rendszert jelöl, amely a kamugyanús mikrohibridekkel szemben nem az akkumulátorba, hanem nagy kapacitású kondenzátorokba tölti a visszanyert mozgási energiát. Ennek segítségével akár tízszázalékos fogyasztáscsökkentést ígérnek a japánok, ami a többi Skyactive technológiával együtt kategóriája legtakarékosabb autójává teheti a Mazda 6-ot.
A fotón látható kombi egyébként egy európai kivitelű, automata váltós benzines; a hivatalos bemutatót a többi változattal a hó végi Moszkvai Autószalonon tartják. A tervezett évi 120 ezer darabot kizárólag Japánban, a hofui gyárban rakják össze - ha az előzetes hírverésre nem cáfol rá a kész autó, nem lesz nehéz eladni őket.