Legyőzték a japán szörnyet
Tavaly félelmeteset ment a Suzuki SX4 a Pikes Peak hegyiversenyen Monster Tajimával a volánnál, de rekordja nem bizonyult igazán hosszú életűnek. Ez azonban nem csak Rhys Millen és a Hyundai Genesis Coupé érdeme: az idén már egyetlen centit sem kellett murván megtenniük a versenyzőknek.
A húsz kilométeres Pikes Peak hegyiverseny a leghíresebb ilyen típusú futam manapság, de az utóbbi években sokat puhult az egykor hősiesnek számító feladat. A pályául szolgáló útszakasz egyre nagyobb részét fedi aszfaltburkolat évről évre – a folyamat most ért a végéhez, hisz az idén a rossz idő miatt lejjebb kellett költöztetni a rajtot és a célt is, így már az utolsó métereket is szilárd burkolaton tették meg a versenyzők.
Ezek után nem csoda, hogy az idén ismét megjavították a verseny abszolút legjobb idejét. Monster Tajima, a Suzuki sportigazgatója tavaly egy bő 900 lóerős, SX4 orrú versenyautóval 9'51” alatt érte el a célt, az idén azonban már 9'46”-es időt futott a győztes. Rhys Millen, aki évek óta hiába próbálta legyőzni a Suzukisokat a Hyundai színeiben, az idén a Genesis Coupé 700 lóerős, eredetileg driftelésre épített változatával állt rajthoz, és vert meg mindenkit. A pályaismeret mellett nyilván az is sokat segített, hogy a teljes egészében aszfaltozott pályán mintázat nélküli versenygumikat használhatott, így kanyarban jóval gyorsabb lehetett, mint a tavalyi bajnok.
A tavalyi bajnok, Nobuhiro Monster Tajima ezúttal a technika áldozata lett: elektromos autója még a táv elején megadta magát. Ugyanakkor az is kiderült, hogy az elektromos hajtás nem jelent komoly hátrányt: a Toyota EV P002 prototípusa 10'15”-es időt futott, amivel a hatodik leggyorsabb autó lett az idei versenyen.