Megmutatták az új Range Rovert
A Land Rover bő negyven éve kategóriát teremtett az első Range bemutatásával, de azóta sem tudnak – vagy akarnak – kilépni az ősmodell árnyékából. Ez látszik a negyedik generáción is, amely formára alig tér el az elődeitől, miközben belül minden gyökeresen megváltozott.
Az új modellt olyan apróságokról ismerni fel, mint a lágyabban domborított oldallemezek, a hátradöntött hűtőmaszk és a lámpák kihúzott felső sarkai, de az alapforma jellegzetességei – a motorháztető alsó peremét folytató övvonal és a vizuálisan teljesen összeolvadó ablaksor – megmaradtak. Így könnyű felismerni, hogy ez is egy Range Rover, csak ahhoz kell pilótavizsga, hogy megmondjuk, melyik is. Pedig az unásig ismert vonalak alatt teljesen megújították az autót.
A legnagyobb változás, hogy itt is a Jaguar XJ-nél már bevált, szegecselt-ragasztott alumínium struktúrára építkeztek a mérnökök, így az erősen túlsúlyos Range – amely eddig legalább 2,58 tonnát nyomott üresen – vagy 420 kilogrammal lett könnyebb. Ráadásul úgy, hogy eközben az autó tágasabb lett, az amúgy sem kis hátsó lábtér például 11,8 centit nyúlik az új típusban. A képek mellé sok egyéb adatot egyelőre nem mellékeltek, de annyit elárultak, hogy kétféle V8-assal érkezik majd az új Range.
Nagy választék nincs a Jaguar-Land Rover alkatrészválasztékában, így szinte biztos, hogy lesz 5 literes kompresszoros benzines és 4,4 literes dízel. Később alighanem készül egy dízeles V6-os kivitel is – ezzel válhat teljessé a kínálat. Az új Range is a ZF nyolcfokozatú automatáját kapja egyetlen váltó-opcióként, ami kipróbált megoldás: a Jaguar, a BMW és az Audi is számos modelljében használja ugyanezt a szerkezetet.
Ennél többet szeptember végén tudhatunk meg az új Range-ről, hisz akkor mutatják be élőben, a Párizsi Autószalonon.