A Mercedes eredetileg afféle kiegészítő üzemként beszélt a kecskeméti gyártelepről, hisz az új fronthajtású modellek zömét még mindig Rastattban készítik. Lapértesülések szerint azonban változhat a helyzet: három éven belül a duplájára bővíthetik a magyar gyártelep kapacitását.
![](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/324/3244/32448/3244808_0646f4b8b45f1a275d6923ba9e5d030f_wm.jpg)
Eddig úgy volt, hogy kétféle fronthajtású Mercedest készítenek majd Magyarországon. A B osztály mellett a következő hetekben indul a CLA-ként ismert négyajtós kupé előállítása is, amelyet az év végén vezet be a Mercedes Európában. E két típus nem indokolná a bővítést, így valószínű, hogy további típusváltozatok gyártását is beindítaná a Mercedes Kecskeméten. A fronthajtású modellcsalád a tervek szerint öt autóból áll majd: az A és a B osztály, valamint a CLA mellett egy hobbiterepjáró (GLA?) és egy kabrió is várható. Ha valóban évi 300 ezerre emelik a termelést Kecskeméten, az azt jelenti, hogy legalább az egyik ezek közül szintén nálunk készülhet.
A Mercedes mintegy 800 millió euróból építette fel a kecskeméti üzemet, ami évek óta a legkomolyabb, Németországon kívüli befektetése volt. Ha a bővítés mellett döntenek, az hasonló nagyságrendű befektetést, és – ami a számunkra még fontosabb – több ezer újabb munkahelyet jelenthet.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)