Az első randa McLaren, külön rendelésre
Ha alaposan megnézzük, akkor sem ismerhető fel benne az MP4-12C: a McLaren X-1 három éves munka eredménye, és egyetlen példányt készítenek belőle. Drága lehet, de hogy mennyire, azt aligha árulják el.
Az X-1 egyike azoknak az autóknak, amelyek egyetlen ember felkérésére, egyetlen példányban készülnek el, hogy aztán egy gyűjteményben porosodjanak a hátralevő években. Kevés ilyen készül – a legtöbb talán a Ferrarinál, és más, kisebb olasz autóépítő műhelyekben – de úgy néz ki, a McLaren is kapható néha egy kis fusizásra. A megrendelő mindenesetre hűséges híve a márkának: állítólag van F1-ese, SLR-je és MP4-12C-je is, azaz a szériagyártású utcai McLarenek közül mindet kipipálta. Így nemigen maradt más megoldás, mint csinálni neki egy autót, ha nem akarták, hogy bánatában Lamborghiniket kezdjen vásárolni.
Az egyedi autóban a formaterve a legérdekesebb. Nem igazán hasonlít a megszokott szupersportkocsikra, inkább azokat a szuperáramvonalas kupé-tanulmányokat idézi, amelyekkel a 80-as évek közepe óta időről időre meglep minket valamelyik autógyártó. Mint az egyliteres fogyasztású VW, vagy korábban a GM EV1. A fura alapformát persze igyekeztek érdekes részletekkel feldobni – van Lambo-módra előre-felfelé nyíló ajtópár, sőt, két panel a hátsó kerekek felett, amelyek felnyithatók, és plusz légterelő elemként működhetnek nagy sebességnél.
Az 1,4 tonnás gép a formától eltekintve megegyezik az MP4-12C-vel: ugyanaz a 600 lóerős, 3,8 literes biturbó V8-as dolgozik benne, és gyorsítja akár 3,3 másodperc alatt 100 km/h-ra. A végsebességről nincs adatunk, de az új forma miatt elképzelhető, hogy több, mint a szériamodell 330 km/h-s adata.
Bár alaposan kidolgozott tárgy hatását kelti, az X-1-ből nem készítenek többet, és az az érzésünk, ez így is van jól.