Elbukott a leggyorsabb Wartburg utóda
A Melkus volt az egyetlen sorozatgyártású sportkocsi a KGST-n belül – egy középmotoros kupé Wartburg motorral – nem csoda, hogy óriási volt az érdeklődés, amikor kiderült, hogy újraélesztik a céget. Meg is született a Melkus RS 2000 jelzésű gép, amely korszerű lett, könnyű, pofás és gyors - leginlkább a Lotus Exige-re emlékeztet - de a történet nem úgy alakult, ahogy remélték.
Pedig az RS 2000 egész pofásan néz ki, és mindent tud, ami egy szuperkönnyű sportkocsitól elvárható. Az egyetlen, de annál nagyobb hibája, amely nyilván hatékonyan riasztotta el az érdeklődőket, a horribilis ár volt. Egy-egy Melkusért 115 ezer eurót, azaz mintegy 31 millió forintot kérnek, ennyi pénzért pedig sokkal nagyobb nevű sportkocsikat kapni: BMW-t, Porschét vagy Nissan GT-R-t. Így azt az évi 25 balekot sem tudták összevadászni, akikre az üzleti tervet alapozták.
A végeredmény: az újraélesztett Melkus csődvédelmet kért maga ellen, és most befektetőt keres, aki esetleg lát némi fantáziát a kisszériás sportkocsigyártásban. A történet ismeretében azt mondanánk, nem lesz könnyű ilyet találni.