A tökéletes sportkocsi: gyors és takarékos
A Trident Iceni sportkocsiról nagyon rég hallottunk először: 2001 óta reszelgetik, de mindig közbeszólt valami. Vagy egy válság akadályozta a továbblépést, vagy – ahogy 2001 és 2008 között – egyszerűen nem akadt elég pénz az induláshoz. Úgy néz ki azonban, hogy a befektetők látják a fantáziát a takarékos sportkocsiban, amelynek a legyártásához még csak űrtechnika sem kell.
Az autó az elmúlt négy évben nem változott sokat – csupán a tetőt rakták félre, és újrafényezték a prototípust, így ezúttal grafitszürke – viszont a műszaki paraméterei hihetőbbek lettek. A projekt lelke továbbra is a GM 6,6 literes V8-as pick-up dízelmotorja, amely nagy és nehéz, de valóban bivalyerős. A súlyát úgy próbálják semlegesíteni, hogy lényegében az autó közepébe szerelik, így adódik a hosszú orr, és a viszonylag hátul kezdődő vezetőtér. A hatalmas V8-as teljesítménye a legújabb adatok szerint 430 lóerő – korábban 550-et ígértek – de ez is elég, hogy 3,7 másodperc alatt elérje az Iceni a 100 km/h-t. Az igazán nagy szám azonban az, hogy akár 5 literrel is elmegy 100 kilométert, ami állítólag akár 3200 km megtételét is lehetővé teszi egy tank gázolajjal. Ha beindul a gyártás, és lesz elég érdeklődő, készítenek egy 660 lóerős változatot is.
A siker útjában leginkább az autó ára állhat: a dízel-sportkocsiért 75 ezer angol fontot, azaz átszámítva mintegy 26,2 millió forintot kérnek. Európa pedig még nincs igazán túl saját válságán, így bizonytalan, hogy lesz-e annyi érdeklődő, amennyi eltartja az újabb brit sportkocsi-gyártó manufaktúrát.