A sok henger manapság már nem divat, ami érthető is: több alkatrész több súrlódást és sokkal magasabb gyártási költséget jelent. Ugyanakkor mindig lesz, aki hajlandó fizetni a tizenkét hengerért – őket a jövőben kézi összeszerelésű motorokkal kínálják meg.
Az S osztály leváltásával a régi 5,5 literes V12-es is nyugdíjba megy, a legerősebb Mercedesek zömébe turbós V8-asok kerülnek a jövőben. Azt azonban Stuttgartban is tudják, hogy a tizenkét hengeres modellekre szükség van a presztízs kedvéért, ezért a V12-esek nem tűnnek el teljesen, de mindet az AMG üzemében gyártják majd. Ez egyben valószínűleg azt is jelenti, hogy a jövőben a hatliteres V12-es lesz az egyetlen ilyen blokk, így alighanem már az S600-as teljesítménye is 600 lóerő felett lesz.
Hogy az AMG üzemét, ahol szinte teljes egészében kézzel megy az összeszerelés, még véletlenül se terheljék túl, arról nyilván a következő S600-as árképzése révén gondoskodnak majd: amúgy is az a terv, hogy a V12-es csúcsmodell veszi át a Maybachok helyét – alighanem drágábban is adják majd, mint eddig. Akinek pedig csak a kényelem és az erő a fontos, az alighanem elégedett lesz a feltöltött V8-asokkal is – azok is bőven 400 lóerő felett járnak.