Az autógyárak jól megtanulták az EuroNCAP leckét: ma már alig fordul elő, hogy valaki ne mondaná fel hibátlanul. Ezúttal hat autó esett át a teszteken. Közülük öt, az Audi A3, a Ford B-Max, a Kia Cee'd, a Renault Clio és a Volvo V40 kapta meg az elérhető legjobb minősítést, de a hatodik, az Isuzu D-Max is négy csillagot kapott, ami egy pick-uptól nem is rossz eredmény.
Az eredmények alapján azt gondolhatnánk, hogy a vizsgált ötcsillagos autók egyformán biztonságosak, de ez nem így van. A Volvo V40 például csúnyán megverte az egész mezőnyt a négyből három kategóriában is. A felnőttek védelmére 98%-öt, a biztonsági berendezésekre 100%-ot, a gyalogosvédelemre pedig 88%-ot kapott. Ez utóbbihoz a gyalogos-légzsák bevezetése is hozzájárult. Ehhez képest meglepő, hogy a gyermekek védelmére a Volvo csak 75%-ot kapott – ebben a számban az új Renault Clio lett az első.
Az eredmények egyértelműen azt jelzik, hogy az újonnan bemutatott autók gyártói mind nagyon komolyan készülnek a töréstesztekre, hisz egy gyenge eredmény alááshatná egy típus piaci szereplését. Ugyanakkor az EuroNCAP egyre kevésbé tölti be eredeti szerepét, hogy a vásárlók számára támpontot szolgáltasson az autók egymáshoz viszonyított biztonságosságát illetően. Pedig a sok ötcsillagos között is akadnak jobbak és rosszabbak – a különbség köztük pedig nem minden esetben elhanyagolható, ahogy a V40 példája is mutatja.