Úgy tűnik, a Nissan mégsem adja fel a harcot. Tíz éves modellciklust terveznek a GT-R-nek, aztán jöhet az utód - 600 lóerővel.
Egy ideig úgy tűnt, utód nélkül tűnhet el a világ egyik legjobb utcai versenyautója, a Nissan GT-R. Múlt hónapban már kedvezőbb híreket hallottunk, de a hivatalos állásfoglalásra még várni kellett. A legújabb infók szerint zöld utat kapott az R36, vagyis a Nissan folytatja a fejlesztéseket és a jövőben sem marad szupersportkocsi nélkül.
A jelenlegi modell, az R35 modellciklusát tíz évre tervezik, így az új változat érkezése 2018-ra várható. Mivel a Nissannál 60 éves kor a kötelező nyugdíj korhatár, a zseniális mérnök, Mizuno mester, a GT-R atyja visszavonult ugyan, de a hírek szerint a háttérből továbbra is segíti majd a munkát. Persze a fejlesztések az aktuális modellt is érintik, ha minden igaz, először egy új váltót ismerhetünk majd meg 2014-ben.
Azt még nem tudjuk, hibrid lesz-e a következő GT-R. Könnyen elképzelhető, hiszen az NSX is hibrid hajtást kap és a 2009-ben kiállított Infiniti Essence koncepció is egy nagy teljesítményű hibrid volt, melyben a G37 3,7 literes V6-osát két turbófeltöltővel és egy villanymotorral megspékelve 600 lóerős teljesítményt csiholtak ki a motorokból.
Az R36-ban valószínűleg a jelenlegi modell 3,8-as motorját szerelik majd, könnyen lehet, hogy egy villanymotorral együtt. A teljesítménye vélhetően valahol 600 lóerő környékén lesz. Az egyetlen buktató a hibrid technológia miatt megnövekedett tömeg lehet, ezt valahogy mindenképpen ellensúlyoznia kell a gyártónak.